Östanbäcks kloster – Enhetens Kyrka – ett skydd och täckmantel mot kvinnliga kyrkliga ämbetsbärare ?

20 juli 2012 inviger biskop Anders  ENHETENS KYRKA I Östanbäck.

”Anders Arborelius OCD, biskop i Stockholms katolska stift och för Östanbäcks kloster.”

På Enhetens Kyrkas hemsida läser jag

”Ett tecken på enhet
Som sådan utgör Enhetens kyrka ett påtagligt hoppets tecken på den enhet som nu är på väg mellan alla som bekänner klassisk kristen tro, representerade av namnen under appellen för Enhetens kyrka och under uttalandet Antoniusdagen 2008 från Östanbäcks kloster.”

I uttalandet  Antoniusdagen 2008 läser jag

” Kloster och kommuniteter är ett allmänkyrkligt alternativ till sekterism och separatism.”

Men namnen på undertecknarna från  appellen Antoniusdagen 2008 talar sitt eget språk.  Sällan har jag i samtidens Sverige sett tydligare tecken på ”sekterism och separatism”  än när jag läser de 17 undertecknarnas namn.  Samtliga MÄN förutom Berit Simonsson,  som dock har självaste broder Caesarius (husfar på Östanbäck) som inspirerande ”handledare ”  i sin roll som ”inspiratör OAS – rörelsen.”

•    Anders Arborelius OCD, biskop i Stockholms katolska stift
•    Mar Dioscoros Benjamin Atas, ärkebiskop, patriarkalvikare, Södertälje
•    Ulf Ekman, pastor, församlingen Livets Ord, Uppsala
•    Per Englund, präst, ordförande i Förbundet för Kristen Enhet, Knivsta
•    Sune Fahlgren, teol dr, Evangeliska frikyrkan, Örebro
•    Rune Ferngren, direktör, Haninge
•    Roald Flemestad, dr theol, biskop electus i Nordiska Katolska Kyrkan, Oslo
•    Biörn Fjärstedt, biskop em.,
•    Bertil E. Gärtner,  biskop för Östanbäcks kloster
•    Peter Halldorf, pastor, Bjärka-Säby
•    Bengt Holmberg, professor emeritus, Lund
•    Sture Holmberg, kyrkoherde, Kila, Västmanland
•    Carl-Olov Hultby, riksevangelist, Svenska Missionskyrkan, Sala
•    Berit Simonsson, inspiratör OAS-rörelsen, Henån
•    Gunnar Weman, ärkebiskop em, Sigtuna
•    Per Åkerlund, präst, bokförläggare, Skellefteå
•    Leif W. Östborg, prost, Västerfärnebo, Västervåla

Det som inte syns  på Enhetens Kyrkas hemsida är att den onekligen skicklige och framgångsrike egenföretagaren Ulf Ekman  köpt in sig  med stora summor pengar.    Turerna  kring detta har varit många.

Uttrycket ”alla som bekänner klassisk tro” är ett välkänd omskrivning och en täckmantel för alla som är MOT att kvinnor blir kyrkliga ÄMBETSBÄRARE.

Faktum är att det land inom vilket Enhetens Kyrka byggs har kvinnliga kyrkliga ämbetsbärare.

Detta medför att istället för ENHET medverkar i själva verket Östanbäcks kloster med Enhetens Kyrka till POLARISERING och ökad ”sekterism och separatism. ”

Och i detta medverkar biskop Anders  i enlighet med  sin överordnade påven Benediktus XVI som stakat ut vägen för ”klassisk kristen tro”.

// Irène

PS  Se video från första spadtaget 2010 för Enhetens Kyrka överfört av  Benjamin Ekman- vars pappa Ulf Ekman generöst bidragit till möjliggörandet av en ny högborg i Sverige för ”klassisk kristen tro.”

http://www.youtube.com/watch?v=YWdqBGlw2Co

Den generöse bidragsgivaren Ulf Ekman omhuldas i Östanbäcks kloster

Biskop Anders  med br Caesarius, husfar på Östanbäcks kloster.

Biskop Anders står som ”biskop för Enhetens Kyrka” dvs personifierar ENHETEN mellan  kvinnoprästmotståndare från alla kyrkor och samfund i Sverige.

ENHETENS   (O)VÄNNER  som tidigare bara hade en  internetbaserad ”lustgård” (så stod det i programförklaringen )   har nu alltså konkretiserat ”lustgården”  i ENHETENS KYRKA.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

24 svar på Östanbäcks kloster – Enhetens Kyrka – ett skydd och täckmantel mot kvinnliga kyrkliga ämbetsbärare ?

  1. Irene Nordgren skriver:

    Lyssna när Ulf Ekman (1 år sedan) talar om ”ENHET” och ”härliga katolska syskon.”

    Lyssna när en person som öppnat eget, som trätt ut ur Svenska Kyrkan citerar Paulus ord om att ”vara ivriga att bevara andens enhet. ”

    Lyssna på Ulf Ekman – som företräder Livets ORD som har ca 3300 medlemmar -när han varnar för faran med ”försnävad” bibeltolkning.

    http://www.youtube.com/watch?v=-jJmwgjULNM

    // Irène

  2. Anneli Magnusson skriver:

    Irène,
    Vi får inte misströsta, tänk på uppslutningen kring ”Memorandum” som du just skrivit om.
    Allt är inte mörker, det finns många som vill tänka i nya banor. Även om de värdekonservativa männen är de som hörs mest för ögonblicket.
    Anneli

  3. Krister Janzon skriver:

    Irène,

    Då är det väl glädjande att de stödjande på namnlistan på hemsidan till Enhetens kyrka
    inte bara upptar de 17 namn du räknar upp utan också
    ”Stefan Holmström, missionsföreståndare för Evangeliska Fosterlandsstiftelsen,Uppsala.
    Georg och Ylva Eggehorn, Sorunda.
    Med personligt beslut av Hans Majestät Konugen Carl XVI Gustaf har ett bidrag på 50 000 kr i december 2009 beviljats till konsevering av Bengt Olav Käldes ikoner ur Stiftelsen Konung Gustav VI Adolfs fond för svensk kultur.”

    Sålunda blidde det 2 kvinnor och 18 män. Konungen bör väl inte räknas in som person,
    även om han står med sitt namn.

    Krister

  4. Krister Janzon skriver:

    Irène,

    Du skriver ”Lyssna när en person som öppnat eget, som trätt ut ur Svenska Kyrkan …”

    Du kanske har färskare uppgifter än jag. I november 2011 sade Ulf Ekman i det offentliga samtalet i Elimkyrkan med domprosten Åke Bonnier, att han var kvar i Svenska kyrkan.

    Krister

  5. Irene Nordgren skriver:

    Krister Janzon

    Jag vet att du har svårigheter med att förstå andemeningar i texter och alltid är i behov av förtydligande.

    En kyrka som i Sverige väljer att kalla sig ENHETENS KYRKA men bland sina namnunderskrifter under den omtalade appellen på Antoniusdagen 2008 inte lyckats få med en enda tjänstgörande biskop från svenska kyrkan borde kanske kalla sin kyrka för något annat mindre provocerande än ENHETENS KYRKA.

    Ylva Eggehorn plus make plus en misssionsföreståndare från Evangeliska Fosterlandsstiftelsen vilka SENARE hakar på en stödlista gör varken till eller ifrån vad trovärdighet angående ENHET beträffar.

    För din info när du korrekturläser mina texter – jag begagnar mig ofta av Wikipedia så dina rättelser angående oklarheter bör kanske i första hand riktas direkt mot Wikipedia som tex i det här fallet med Ulf Ekman där jag underförstått syftade på att UE trätt ur svenska kyrkan ”som präst” enligt Wikipedia

    ”1983 lämnade han sin tjänst i Svenska kyrkan för att grunda församlingen Livets Ord i Uppsala.”

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Ulf_Ekman

    Andemeningen här var för mig det uppseendeväckande i att en person lämnar sin prästtjänst i en kyrka, grundar ett nytt samfund där han blir pastor och DÄREFTER gör sig till förespråkare för Paulus när denne påtalar vikten av ”att bevara andens enhet.”

    // Irène

  6. Irene Nordgren skriver:

    Anneli

    ”Vi får inte misströsta, tänk på uppslutningen kring ”Memorandum” som du just skrivit om.”

    Fn känner jag mig mer missmodig än vanligt. Uppslutningen kring Memorandum märktes ju inte här i Stiftet, som tvärtom försökte tysta ned det hela så länge det bara gick dvs flera veckor.

    Jag har nu också konstaterat att Teologifestivalen helt tystats ned av både Signum och KM och biskopen har inte lyft ett finger att sprida info på tex stiftets hemsida.

    Jag tror därför inte ett smack på vår biskops ärliga intention att verka för ekumenik i sitt stift.

    Att biskop Anders inte inser att bilden han ger av sig själv till svenska kyrkans biskopar är allt annat än ekumenisk när han gör sig till biskop av ENHETENS KYRKA. Det hela är bara för sorgligt.

    // Irène

    PS Med rätta kan du förebrå mig att jag missade förhandsinfo på KV blogg om Teologifestivalen. Det var jättedåligt av mig.

  7. Krister Janzon skriver:

    Irène,

    Du har ditt sätt att läsa och citera ur texter.
    Om Östanbäcks kloster kallar sitt kyrkbygge för ENHETENS KYRKA, ett antal
    personer skriver sitt stöd för detta; Inte betyder det att vare sig Östanbäcks kloster eller
    dessa personer menar sig ha exkluderande monopol på att vara för ENHET och ekumenik bland sina kristna syskon?

    Så bra då att Ulf Ekman vill vara kvar som medlem i den kyrka, som han tidigare verkat som präst i. Utan tillstymmelse av ironi menar jag att det är inkluderande i god mening både av
    Svenska Kyrkan och Ulf Ekman. Vi har ju flera liknande goda exempel i Katolska kyrkan i Sverige.

    Krister

  8. Anneli Magnusson skriver:

    Iréne,
    Jag förstår att du och andra är missmodiga! Men ingenting blir bättre av det, en klen tröst för den drabbade, jag vet.
    Att göra rätt i stället för att vänta på att stiftet ska göra det tror jag är en konstruktiv väg.
    Allt som är positivt måste nå ut till så många som möjligt, då kan vi mota bort misströstan och få mer hopp inför framtiden.
    Nästa gång får vi därför se till att fler intresserade får information om teologifestivalen, som verkar ha varit helt fantastisk!
    Givetvis är det också viktigt att lyfta fram det som är fel eller tveksamt i Katolska kyrkan, men det ena utesluter inte det andra.
    Anneli

  9. Anneli Magnusson skriver:

    På NCR skriver en ung kvinna om sin prästkallelse och hur hon försöker att följa den.
    Jag har skrivit en blogg om det, där jag bl.a. föreslår att katolska ledare borde vara tvungna att möta unga människor med en prästkallelse de inte kan följa ansikte mot ansikte.
    Det borde också vara obligatoriskt för dem att höra psykologer berätta om konsekvenserna av att inte kunna följa sin kallelse för en ung människa.
    Det skulle bli en vändpunkt för Katolska kyrkans syn på kvinnliga präster och gifta präster, det är jag övertygad om.

    http://katolskareformvanner.blogspot.com/2012/02/ung-kvinna-och-kallad-till-prast.html

    http://ncronline.org/blogs/young-voices/imagine-me-priest

    Anneli

  10. Lars Erik Bergqvist skriver:

    Lösa påståenden och egna påhitt !

    Irene Nordgren har i denna ”spalt” lyckats med att komma med ett falsarium.

    Varför byggdes Enhetens Kyrka på Östanbäcks kloster hos Heliga Korsets Brödraskap, OSB utanför Sala ?

    Bakgrund: Klostrets bröder har under flera gånger fått bekräftt av vår Herre Gud Fader astt klostret skall få en kyrka men skall icke byggas av bröderna utan av någon utomstående som kommer. Detta är således icke deras egen ide´.

    Flera gånger har olika personer kommit med idén att bygga ut klostret med kyrkor av olika slag och vidarebygga klostret på sedvanligt och traditionellt romansk/gotiskt vis, men det har aldrig blivit nåt.

    Så en dag kom en man som kom gåendes den gamla vägen genom skogar och över bäckar till klostret, året var 1992 och senvinter/vår. Denne man hade av vår Herre tillsagts att gå dit han aldrig ens hört talas om, nämligen Östanbäcks kloster som han på de mest underliga och sällsamma vägar hade vägletts till.

    Denne man som tillsagts av Herren Gud den Treenige att gå dit och vänta på besked. Sagt och gjort. Han gick omkring där och fann sig omedelbart tillrätta och bröderna på klostret blev mycket nyfikna på honom, vars kunskaper var ovanliga och hans stora vana både för det cennobitiska och erimitiska livet och han var som hemma, påstod han. ”Men jag är hemma överallt och ingenstans ty jag är bara på genomresa här å jorden” var ett av hans favorituttryck. Mannen blev nära vän med både klosterabboten Caesarius Cavallin och dess Nye visitatorsbiskop Biskop Bertil Gärtner. Mannen bodde under kort tid som gäst på klostret men återkom ofta under året. 1993 så fick mannen en uppenbarelse tillsammans med den av 110 personer runtom i världen (3 st. i Sverige), uppenbarelsen om en återupptagning av den för snart 100 år sedan Kristna manifestation som tidigare försökts med och som man nu åter borde försöka genomföra, och detta i varje lands huvudstad. Därtill kom så att en återkommande uppenbarelse som var kronan på verket och som skulle vara ett kommande nav. En kyrka skulle uppföras på platsen dit han hade av Gud blivit visad. Platsen var Östanbäcks kloster. Mannen kämpade med GUD och ifrågasatte om detta verkligen var Herren. han talade med många biskopar i flera länder om detta och sade sig tala direkt med Gud om detta, och få svar om hur det skulle komma att bli och varför.

    En dag sade Gud till mannen: ”Du skall tillse att detta bli gjort ty det brådskar alltmer, och denna kyrka som skall byggas skall av mig utsett heta ”Enhetens Kyrka” och det skall vara ett nav. Tillse sedan att det som skall komma att heta ”Manifstationen” uti edert land Sverige inte går fel. Tjata på dem och var likt en sten uti deras sko, ty de kan annars helt hamna fel precis som början utav 1900-talet” Hör på mig och tillse detta ty JAG är Herren din GUD” slut citat.

    Mannen gjorde detta och studerade iunder vår Herres edning kyrkoarkitektur i hela världen och samtalade allt djupare med klostrets bröder. På klostret insåg man nu att detta var av Gud kommet och att det nu nog var dags. Mannen återkom under många gånger och blev såsom en oblatbroder. de visioner som mannen hade fått av våpr Herre sammanföll helt med klosterbroder Stig´s och Caesarius Cavallin´s visioner från den resa de många år tidigare hade genomfört.

    Nå Mannen blev utsedd till Primus Motor och erhöll tillstånd för detta av klostret för igångsättandet av kyrkobygget och sammankallade arkitekten uti Enköping och den vänlige Hans Avelin och man startade upp hela projektet i djup samklang med och under djupa många långa samtal, böner och fördjupningar, kontemplation och meditatiod över detta. Så en dag var idén kommen dit GUD önskat. Och allt startade.

    För att hoppa fram i tiden så är nu Enhetens Kyrka nu ståendes där och skall slutföras allteftersom man erhåller gåvor till Herrens glädje.

    Namnet; Enhetens Kyrka är av Gud givet icke människorna. Denna kyrka är ämnad att vara en plats där alla, ALLA kristna kan mötas för firande av vår Herre och fördjupande av den ekumenik som HERREN önskar och icke de enskilda människornas som endast drivs av egen fåfänga. Nej den ”Nya Ekumeniken” som är den sanna, skall från denna från denna plats utgå där alla i samklang kommer att kunna mötas i kärlek till vår Herre och till sin nästa. Detta kan vi redan se ty Ortodoxa av olika slag från hela världen, katolska av olika chatteringar, frikyrkliga och alla andra Evangeliska har här tillsammans med denna urgamla klosterorden tillammans med andra klosterordnar, kommuniteter m.m. som stödjer och kommer till denna plats. Då är det inte underligt att alla dessa urkyrkor och nya kyrkligheter från hela världen ser denna plats som ett unikum.

    Då första spadtaget togs så uppfylldes den då avlidna bisp. Bertil Gärtner som stödde detta hela tiden under fördjupade långa samtal med ”mannen som kom” samt det av GUD initierade och uppenbarade denna så oerhört viktiga pusselbit i GUDs fantastiska skapelse.

    Så är det Irene, så fel var och är ditt hätska antagande, inte en enda gång har detta handlat om annat än just detta jag här har berättat, så där har du helt och fullständigt fel Irene Nordgren, helt fel !

    Hur vet jag nu detta ?’

    Mannen var och är jag som skriver detta och ingen annan än jag. Men Hela sanningen vet endast Gud, ty Han är den som uppenbarar och leder de som vill höra Hans påbud om den Gudomliga kärleken, som icke är densamma som den mänskliga kärleken.

    Mannen är jag och ingen annan !

    Med Guds välsignelse över Er alla i Fadern + Sonen Jeus + Kristus och Helige + Andes namn, Amen.

    L.E.

    Ps. Ovanstående texten ett utdrag ur den nu kommande boken ”OCH GUD SADE, BYGG DETTA” och jag äger den fullständiga rättigheten till denna text, men giver tillstånd att med rätt hänvisande till boken och rätt citerande här på detta forum (endast) få använda sig av texten men då endast såsom referens och endast på detta forum. Boken kommer att utgivas till förmån för Enhetens Kyrkas vidarebyggnad. Ds

  11. Lars Erik Bergqvist skriver:

    Boken handlar om Hela den uppenbarelse som vår Herre har givit om detta och den som nu kallas för Jesusmanifestationen (som är 2:a försöket under 1900-talet), samt det som i sades vidare i Uppenbarelsen är ”Den NYA Ekumeniken”. Denna uppenbarelse är således tredelad och allt hör ihop och är speciellt ämnad för Sverige och Europa, just uti denna tid.

    L.E. +

  12. Irene Nordgren skriver:

    Lars Erik Bergqvist

    Jag blir lite nyfiken på OM och i så fall VAD Herren sade till dig om Enhetens kyrka och kvinnliga ämbetsbärare ?

    // Irène

  13. Irene Nordgren skriver:

    Lars Erik Bergqvist

    Jag ”lyfter upp” min fråga till dig som du aldrig svarade på.

    Du skriver att

    ”Denna kyrka är ämnad att vara en plats där alla, ALLA kristna kan mötas ………”

    Jag har en stilla undran – är kvinnliga ämbetsbärare inkluderade i detta ”alla”.

    // Irène

  14. Lars Erik Bergqvist skriver:

    Irene Nordgren tålamod är en dygd !

    Gällande din uppkomna fråga så sade GUD inget alls. Det handlade om det jag sade och inget mer. Så enkelt är det.

    Med vänliga hälsningar
    L.E.

  15. Lars Erik Bergqvist skriver:

    Tillägg:

    Irene !

    Så ditt tidigare skrivna falsarium och uppenbara förvirring om varför kyrkan byggdes, kan du inte prata bort, även om du plötsligt börjar prata om annat istället. Du har de facto påstått dig veta om skälet till varför denna kyrka byggdes. Om detta vet du icke något alls. Utan du framför tragiskt nog i hätskhet orena lögner. Detta chikanerar endast dig själv och det tycker jag är ledsamt och pinsamt. Men jag skall med all kärlek bedja för dig och jag önskar dig fortfarande allt gott och sänder dig mina bästa och vänliga hälsningar i denna fastetid.

    L.E.

  16. agneta sofiadotter skriver:

    ”Men jag skall med all kärlek bedja för dig och jag önskar dig fortfarande allt gott och sänder dig mina bästa och vänliga hälsningar i denna fastetid.”

    Att skriva så efter andra toner innan är det mest onda jag vet. Det låter ” jag ska ta mig fasen be för dig SKA DU VETA”. Ett översitterigrepp och banal kristendom utan dess like. Vi har sett det förr på bloggen.

    Kristna som säger så eller levererar detta är för mig vidrig tro. Gör man så och skriver man så tror jag inte ett dyft på denne persons kyrkosyn eller ”kristna” handlingar. Varenda ord som LArs-Erik skriver eller säger måste hela tiden för mig resultera i att skapa ett konstant skydd från att att denne aggressivt ber för en. Som fan läser bibeln.

    Barnsligt, banalt och fult.

    Agneta

  17. Krister Janzon skriver:

    Agneta,

    Väldigt vad du tar i!? Måhända är det lite banalt och barnsligt att vilja be för någon
    som man just sett att man har annorlunda åsikter än. Men att det skulle vara aggresivt och
    ondsint och vidrig tro, det anser jag inte. Men jag anser att det är felaktigt att gå ut med denna förbön offentligt, praktisera den i så fall tyst i ditt hjärta, om du menar det. Jag minns också en kommentar på vår blogg, där någon berättade att det fanns en ”förbönsgrupp” i Eugenia församling, för någon i någon fråga. Det var minst sagt dåligt omdöme, tycker

    Krister

  18. agneta sofiadotter skriver:

    Nej Krister,

    Jag tycker det är vidrigt att slänga böner som vapen på en annan.Då är det hederligare med ett slagsmål mot sin egen boxningskudde!

    ”Tar i”… helig vrede kallar jag det för. Jag står för vartenda ord! I detta vill jag inte jamjamma med folk.

  19. Irene Nordgren skriver:

    Lars Erik Bergqvist

    ”börjar prata om annat istället” är det de facto du som gör.

    Hur tror du läsarna tänker när du först anklagar mig för ”falsarium” och sedan medvetet undviker att svara på min adekvata fråga utifrån att du förkunnat

    ”Denna kyrka är ämnad att vara en plats där alla, ALLA kristna kan mötas ………”

    Jag upprepar – är kvinnliga ämbetsbärare inkluderade i detta ”alla”.
    Det finns ett lackmustest på KRISTEN ENHET som jag tycker du ska testa på fader Caesarius. Be honom sätta sig och därefter kollar du om han håller med att

    Enhetens yttersta lackmustest är att biskop em Biörn Fjärstedt och biskop Anders Arborelius tar emot nattvard tillsammans med Mark Levengood och Jonas Gardell av biskop Eva Brunne.

    // Irène

  20. Krister Janzon skriver:

    Agneta,

    Jag repekterar din uppfattning.
    Men, vad får dig att tro, tolka att personen ifråga använder sina böner som VAPEN?? mot
    vem det vara månde? ”slänga sina böner som vapen på en annan” blir ju din uppfattning.

    Jag tycker det finns mellanläge mellan att ”jamjamma” och döma så hårt som du gjorde nu.

    Och, medge att det är så lätt att tillskriva sig själv ”helig vrede”. Medan andra har mycket orenare motiv.

    Krister

  21. agneta sofiadotter skriver:

    Krister,

    Om du har ett behov av att tala om för den andre att du ska be för hen utan att hen har bett om det …vad är det då, Krister?

    Barnsligt, tycker du med rätta. Det är jamjam anser jag om det stannar vid ”barnsligt”.

    Om prelater säger till pedofiloffren att de ska be för dem utan att pedofiloffren har bett om det eftersom de har förlorat tron på kyrkan …är det lika barnsligt då ?

    ———————-

    För mig är det ytterligare ett övergrepp. Vilken g-d gillar en sådan bön?

    ————————-

    Detta med ”Enhetens kyrka”… jag blir lite trött….och kanske är jag annorlunda dig/er …. men jag fattar inte hur man kan skapa yttre arrangemang o tempel utan att börja med sig själv. Vill jag tala om för en annan att ”jag minsanne min själ ber för hen” då går det inte att bygga ett tempel tillsammans ….

    Egentligen går det heller inte att du och Irene skulle kunna vara i ett och samma tempel eftersom ni kanske skulle stå under den gemensamma bönen o önska varandra åt helvete till.
    Jag var själv så arg när jag stod under bönen i kyrkan när det begav sig o lika arga var nog vissa ”kristna” på mig. Det var en befrielse att ta sig ur detta. En seg fromlig ojäst o falsk deg. Och det var ju så att jag fick börja granska mig själv. Nyttigt. I det såg jag ju att detta var inte mitt rätta element. Och att inte bara jag var den ohederliga ..men… att man alltid måste ta ansvar för sig själv.

    Därför kommer jag ALLTID reagera när ”frifräsare”, pingstisar eller katoliker ska leverera böner till någon de inte gillar. Och säger det. Det är bön som vapen. Det är äckligt.

    allt gott…nu går jag till jobbet… Agneta

  22. Irene Nordgren skriver:

    Alltså Lars Erik Bergqvist

    Låt bli att fortsättningsvis sprida falska rykten på KV blogg typ

    ”Denna kyrka är ämnad att vara en plats där alla, ALLA kristna kan mötas ………”

    Det är ju inte sant.

    Om du inte klarar att svara JA eller NEJ på min raka fråga om ”ALLA” inkluderar kvinnliga ämbetsbärare så får du finna dig i att jag och många kristna i Sverige betraktar den sk Enhetens Kyrka som ett reservat för MÖRKERMÄN.

    // Irène

  23. Lars Erik Bergqvist skriver:

    Så mycket hat som här visas.

    Man kan gråta för mindre.

    Stridigheter, hatiska utfall mot sin nästa och hätskheter lämnar jag därhän.
    Jag är inte intresserad av sådant. Jag är intresserad av Jesus Kristus kärleksbud
    som befriar oss alla från ondskans hat. Prisad vare Jesu Kristus och hans sanning.

    Det är det som intresserar mig.
    Nu är kyrkan ståendes där och vår Herres ord har
    nu uppfyllts på det mest underbara sätt då så många invandrare
    har med kärlek hjälpt till med detta bygge. Kvinnor och män, unga o gamla
    invandrare, flyktingar och svenskar i en salig underbar blandning.
    Kan det vara mer underbart med denna folkens enhet i Jesus Kristus kyrka,
    Enhetens Kyrka. Enhet uti Jesus Kristus.

    Mina enda ord är fortfarande kärleksfyllda då jag önskar dig Irene Nordgren allt gott och Guds djupa samt goda välsignelse över allt gott du gör dina nästa.

    Med vänliga hälsningar

    Lars Erik B.

  24. Irène Nordgren skriver:

    Lars Erik Bergqvist

    ”Så mycket hat som här visas.”

    Om du har problem med att inte kunna skilja hat från att driva jämställdhetsfrågor så är det något som du inte kan lasta mig för utan bara dig själv…….

    Jag säger som du ”Man kan gråta för mindre”

    För precis 1 år sedan (se ovan) bad jag dig testa ENHETENS lackmustest på vad fader Caesarius anser om

    ……… att biskop em Biörn Fjärstedt och biskop Anders Arborelius tar emot nattvard tillsammans med Mark Levengood och Jonas Gardell av biskop Eva Brunne.

    Om du inte hunnit kolla med fader Caesarius …….gör det !

    Med vänliga hälsningar

    // Irène

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *