“In the evening of life we all shall be judged on love alone.”

Läs artikeln

”En modern nunnas bekännelser” i senaste numret av America av

 Ilia Delio, O.S.F., of the Franciscan Sisters of Washington, D.C., is professor and chair of the department of spirituality studies at Washington Theological Union.

”Religious life among women is undergoing a massive evolutionary change that can only be described as cataclysmic. The Vatican’s apostolic visitation of congregations of women religious in the United States and the recent investigation of the Leadership Conference of Women Religious indicate that Rome is unhappy with so-called post-Vatican II nuns who have donned secular clothes and abandoned traditional community life.”

Ilia Delio hänvisar till Timothy Radcliffe, O.P. som pekar på 2 olika teologier

”They fall under what Father Radcliffe identifies as the Concilium group, who focus on the Incarnation as the central point of renewal. Members of the Conference of Major Superiors, by contrast, are Communio Catholics, who emphasize communion through proclamation of the faith, a clear Catholic identity and the centrality of the cross.”

Ilia Delio hänvisar också till Teilhard de Chardins tankegångar.

“As Teilhard noted, suffering and sacrifice are part of the evolutionary process. Isolated structures must give way to more complex unions. To live with an evolutionary spirit is to let go of old structures and to engage new structures when the right time comes. The new heaven and earth promised by God will not come about by cutting ourselves off from the world or forming Catholic ghettos. It will not unfold through the triumph of ecclesiastical power. It will come about as we follow the footprints of the crucified one, descending into the darkness of humanity and rising in the power of love. This is the path to a new creation symbolized by Christ.

We believe that what happened between God and the world in Christ points to the future of the cosmos. That future involves a radical transformation of created reality through the unitive power of God’s love. To be a Christbearer is to focus on the inner depth of love. It is love that puts flesh on the face of God, love that makes Christ alive; love is the power of the future and the unfolding of Christ. History will not remember what we wore, where we lived or how we prayed, whether as Concilium or Communio Catholics. In the evening of life we all shall be judged on love alone.”

http://www.americamagazine.org/content/article.cfm?article_id=11905&comments=1#readcomments

// Irène

PS  ”Communio eller Concilio” ?

Traditionalisterna som krampaktigt klamrar sig fast vid allt  YTTRE som de anser så oerhört väsentligt. 

 Vi andra som inte tycker det är det väsentligaste i livet.

Och Teilhard de Chardin som menar att det inte spelar någon roll vilken gruppering vi tillhört i livet. 

Communio eller Concilio?  

Spelar ingen roll. 

Till syvende och sist är den kärlek som ”LEVANDEGJORT KRISTUS” det enda som kommer att räknas .

“In the evening of life we all shall be judged on love alone.”

En liten tankeställare för oss alla. 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 svar på “In the evening of life we all shall be judged on love alone.”

  1. Krister Janzon skriver:

    Irène,

    En sagolikt spännande och bra artikel! Och förutom som tankeställare så gav den mig så sköna bilder av Teilhard de Chardin, denne fabelhaftigt framsynte jesuit, vetenskapsman och mystiker; så nästan bannlyst/exad på sin tid och i pipen nu att helgonförklaras knappt 50 år efter sin död. Ibland händer säreget i Vatikanen, är det kanske SJ som lobbat?
    Därutöver så roligt med ditt framhävande och exemplifierande av Communio och Concilio.

    Så mycket mer finns i denna artikel och en del även i dess bloggkommentarer i America!

    Krister

    PS Så nu kommer väl Teilhard-renässansen, då behövs god litteratur och guide till honom.
    Fenomenet människan är faktiskt mycket svår att greppa, även på svenska…

  2. Anneli Magnusson skriver:

    Jag håller med, en väldigt fin artikel! Det som slår mig är hur sällan kärleken, som är så central i kristendomen, nämns här. Traditionalisterna verkar helt bortse från den och rörelsen, att gå Kristi efterföljd som också är väsentlig. Vad är de ceremonier, böner, traditioner som inte leder mot Gud värda? Inget så vitt jag kan se.
    /Anneli

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *