P Idergard
– Hur förklarar du att det råder delade katolska meningar kring Herdabrevet och vem har tolkningsföreträde ?
Du väljer att inte svara på ovanstående fråga jag ställde till dig.
Sorgligt att du utnyttjar predikstolen till att där sprida ditt kyrkopolitiska budskap i visshet om att du då garanterat får stå oemotsagd.
Att det råder delade meningar bland såväl dina jesuitkollegor som i Stockholms katolska stift som i den universella katolska kyrkan om diverse kontroversiella sexualetiska frågor manifesterar du tydligt i din predikan 14 maj genom att bla påminna församlingen om och propagera för att läsa Nordiska Biskopskonferensens ”läsvärda” herdabrev om sexualetik.
En motoffensiv mot p Dietz som sön 26 mars uppenbarligen inte ansåg Herdabrevet tillräckligt ”läsvärt” för att läsas upp inför församlingen ? http://www.katolskvision.se/blog/?p=30775
// Irène
PS Illustration på Katolska Kyrkans Katekes §2357 ”Med stöd av Skriften som framställer homosexuella handlingar som i högsta grad klandervärda har traditionen alltid förklarat att ”homosexuella handlingar i sig själv är felaktiga”.De strider mot den naturliga lagen. De stänger av den sexuella akten från att ge liv. De har inte sitt ursprung i en känslomässig komplementaritet. De kan aldrig i något fall godkännas. ”